Een aantal leerlingen, met name in de onderbouw, hebben heel veel baat bij extra uitleg en ondersteuning na een lange tijd in lockdown. Eén op één uitleg is super effectief. Daarom zoeken wij tutoren; leerlingen uit de bovenbouw (en klas 3) die goed zijn in één of meerdere vakken en/of goed kunnen ondersteunen bij plannen & leren leren.

Hoe werkt dat dan precies? We leggen het je uit!
Als eerste wordt je in en daltonuur voorbereid op het geven van ‘bijles’. Je krijgt tips en een plan van aanpak waarmee je, na een kennismaking met je tutorleerling(en), gemakkelijk aan de slag kunt. Tijdens het daltonuur tutorleren op donderdag het 5e lesuur geef je bijles aan jouw tutorleerling(en). Tijdens dit uur zijn mevrouw Visser of mevrouw Ouwerkerk altijd beschikbaar om eventuele vragen te beantwoorden.

Quote oud-tutor:
“Tutor zijn is echt leuk! Het is ten eerste leuk om andere mensen uit de school te leren kennen en met andere mensen te praten dan alleen je eigen bubbel. Bovendien is het erg leerzaam om ook te kijken of jij het wel snapt en door het uitleg geven leer je de stof nog beter. Bovendien is het ook leuk om les te geven en andere leerlingen te helpen!”

Waarom zou je tutor willen zijn?

  • Je krijgt van te voren instructie over hoe je het tutorleren kan aanpakken
  • Door stof die je goed beheerst aan een ander uit te leggen leer je stiekem zelf ook weer, en kun je het nòg beter.
  • Je leert door een ander iets uit te leggen dingen over jezelf; hoe leg je dingen aan een ander uit en hoe pak je zelf dingen aan die je moeilijk vindt?
  • Het is leuk een ander te helpen. Samen leren is leuk en je legt in deze Corona tijd ook nog nieuwe contacten, dubbel winst!
  • Tussentijds zullen er korte evaluatiemomenten zijn. De tutoren zullen ook van elkaar leren.

Wat heeft een onderbouwleerling aan jouw ondersteuning?

  • Het is gebleken dat veel leerlingen het heel prettig vinden dat ‘een van hen’ de stof nog eens uitlegt.
  • Omdat de tutor een -bijna- leeftijdsgenoot is legt deze dingen vaak net weer wat anders uit dan dat de docent het zou doen en dat kan net de manier zijn waarop een leerling iets wel begrijpt.
  • De drempel om vragen te stellen is lager. Een leerling heeft de tutor namelijk (bijna) helemaal voor zichzelf alleen.
  • Het is leuk én efficiënt om samen aan de slag te zijn!

Enthousiast? Wil jij tutor worden? Leuk! Je kan je hier inschrijven (doe dit liefst voor woensdag na de herfstvakantie).